Wednesday, March 8, 2017

Küüslaugurestoran Balthasar

Balthasari olen tahtnud külastada alates hetkest, mil kuulsin, et seal pakutakse küüslaugujäätist. Ootamatud maitsekombinatsioonid on just need, mis mind restorani meelitavad ja küüsalugujäätis kõlas väga intrigeerivalt. Balthasar asub vanalinnas Raekoja platsi servas. Nagu väärikast asukohast eeldada võib, on tegu võrdlemisi soliidse kohaga.


Eelroaks valisime Balthasari lihavaliku. (Hind 14 EUR)


Taldrikult leidis lambalihaviilud, madalal temperatuuril küpsetatud pardifilee, hirve sisefilee rostbiifi, artishokid, kuivatatud tomatid, oliivid ja sinihallitusjuustu. Eelroog jõudis lauda meeldivalt kiiresti ja ports oli piisav kahele. Paremal pool punase kastme all peidus olevad viilud olid vist lambaliha ja mu kurvastuseks olid need toored. Kuna olen lapseootel, siis neid ja sinihallitusjuustu ma süüa ei saanud, aga kõik muu oli maitsev.

Pearoaks valisin grillitud hirve sisefilee pastinaagi kreemi, köögiviljaraguu, blanšeeritud brokoli, miniporgandi ja portveinikastmega. (Hind 24 EUR)


Hirveliha kasuks otsustasin seetõttu, et ma ei ole seda elus kuigi palju söönud ja tahtsin proovida midagi uut ja põnevat. Minu pettumuseks oli liha üsna vintske ja mitmes kohas oli tunne, et vajaksin selle lõikamiseks teravamat nuga. Maitsel polnud iseenesest viga ja ka kõik kõrvale serveeritud lisandid olid head, aga uuesti seda rooga ei telliks.

Restoranis käisin koos oma vennaga ja tema võttis pearoaks Balthasari firmaroa. (Hind 29 EUR)


Firmaroog serveeriti säriseval kivipannil ja see koosnes suurest grillbiifsteegist, küüslaugukartulitest, küüslaugurosetist, grillitud köögiviljavardast, peekonist ja Madeira kastmest. Sain sellest ka paar ampsu maitsta ja ma ei tea, kas asi on selles, et muru naabri aias tundub ikka rohelisem, aga see kivipannitäis hõrgutisi oli mulle rohkem meele järgi kui mu enda hirvepraad. Kõik oli tõesti väga maitsev ja ports rikkalik. Nii et kui oled Balthasari minemas, siis firmarooga julgen soovitada.

Viimaks jõudis kätte magustoidu aeg ja mul ei olnud teist mõtetki kui proovida järgi see küüslaugujäätis, mis mind lõppude lõpuks kohale meelitanud oligi. (Hind 7 EUR)


Jäätis serveeriti rabarberi padjal värske maasika, meeküüslaugu ja passionikaramelliga. Lootsin sellest midagi väga erilist, sest et küüslaugujäätis, eks. Sain siiski kerge pettumuse osaliseks - jäätis oli küll maitsev, aga kuidagi.... tavaline. Ükskõik, kuidas ma oma maitsemeeli ka ei pingutanud, ei suutnud ma maitses küüslauku tabada.

Üldjoontes jäin Balthasaris käiguga rahule. Restoranikülastuselt ootan alati uudsust ja põnevaid toiduelamusi ja neist jäi sel korral vajaka, nii et tagasi ilmselt ei lähe. Küüslauk on mul köögis igapäevane sõber, nii et lootsin, et küüslaugurestoranis tutvustatakse mulle seda kuidagi uuel ja ootamatul moel, aga kahjuks mingit uut tahku küüslaugu kohta ma ei avastanud.

Kas oled Balthasaris käinud? Millised on sinu muljed?

No comments:

Post a Comment